28.11.11

Aangehaakt..

Sinds kort heb ik een nieuwe bezigheid... Ik ben aangehaakt bij de haaklessen van byMiekk. En dat valt nog niet mee... Eerst moest ik op zoek naar de juiste materialen. Het garen was goed te doen. Action, Zeeman, bolletjes zat. Maar de haaknaald... Helaas zijn vandaag de dag de handwerkwinkels dungezaaid, en beperkt in hun openingstijden. Vandaar dat ik uitweek naar een haaknaald in fluoriserend rose plastic, uit een zelfmaakpakketje van de Hema.  En inderdaad, dat ging eerst prima... Totdat...
Tsja... Blijkbaar toch wat te krampachtig....
Via mijn mamske wist ik toch een stevig exemplaar aan te schaffen, bij het authentieke winkeltje op de hoek (inclusief oma-look eigenaresse). Dit exemplaar durf ik bijna onbreekbaar te noemen. Na flink oefenen startte ik de ultieme uitdaging: Mijn eerste echte haakproject. Een sjaal moest het worden volgens patroon van byMiekk. Mezelf kennende legde ik de lat niet te hoog. Ik zou beginnen met een sjaal voor de stoere knuffel van mijn stoere boy: Aap. Helaas... De lat bleek toch te hoog...
Leuke kleurtjes, en afgezien van het slordige randje (ik moest er even inkomen..) redelijk gehaakt. Maar ergens toch niet helemaal de juiste lengte ingeschat, dus te kort. Gelukkig kon ik het goedmaken met stoer boy en dito aap. Tijdens mijn zoektocht naar garens en gereedschappen, kwam ik nog een sjaal tegen die ik voor deze boy breide tijdens mijn zwangerschapsverlof van hem, 7 jaar geleden... Zo goed als af! Nog even afgewerkt en voorzien van een sierrandje en 'sliertjes' op verzoek van stoer boy. Volgens mij is Aap apetrots op zijn nieuwe sjaal!

 En ziedaar! Gebeurt het weer! Blogger draait mijn gedraaide foto terug! GRRRRR... Als er iemand is die weet hoe ik dit voorkom wil ik dat HEEL GRAAG weten.
Maar goed, back to the point: Ik geef het haken nog niet op. Dus een volgend serieuze poging is gaande. Een sjaal, wederom,
en deze gaat echt níet te klein zijn. Maar ik zie nu al dat ik een stuk moet uithalen, om er een flinke fout uit te halen. Zucht..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog leest! Ik vind het fijn om wat van je te horen.