8.11.11

Praatjes..

Prinses was weer op dreef vandaag. Het begon al bij het ontbijt. "Mem, is it hjoed hjoed?" (Is het vandaag vandaag?) Ik kon niet anders dan dat beamen. "Sjoch. Ik kin de dagen wol! En is it moarn ek hjoed?" "Ja, Miepie, moarn wurdt moarn hjoed." "Oh. Dus hjoed is gewoan altyd goed."
In de auto vanuit de gymles hoort prinsesje de fileberichten. Ze vindt het wel humor, de geheimtaal die de meneer op de radio babbelt, en ze verhaspelt de knooppunten, wegen en plaatsen tot nóg gekkere woorden. "Wêrom seit dy menear dat?" vraagt ze. Ik leg uit dat de meneer vertelt op welke wegen de auto's niet goed door kunnen rijden. Stomverbaasd: "Dan geane se toch gewoan op 'e fyts?" Hoe waar....
Voor het slapen gaan mag het eerste vakje worden aangekruisd op haar zelfgeknutselde Sint-aftel-kalender. (met hulp van de leuke Pompom-download (http://www.zwijsenouders.nl/Artikel/Rompompom-aftelkalender-voor-Sinterklaas.htm) en een kleurplaat van http://www.kleurplaten.nl/). Ik leg uit hoe de kalender precies werkt, omdat mevrouw gelijk twee weken vooruit wil werken. "Dat binne noch wol in protte nachtjes.." zucht ze. "Bin ik dan al in âlde beppe?"

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog leest! Ik vind het fijn om wat van je te horen.