9.1.13

Spitskool

Mijn broertje (ja, dat blijf je zeggen...) had dit nog van mij tegoed, het recept van de spitskool à la crème die we met kerst aten. Hij komt uit een kookboekje van de C1000 uit 2004, en is beslist eenvoudig te maken.

Nodig:
500 gr panklare spitskool (kan. Ik slachtte gewoon een hele kool)
25 gr boter
1 ui, gesnipperd
1/2 el kerriepoeder
Zout (kan. Maar ik laat dat altijd weg)
Bekertje crème fraîche

Was de kool en laat uitlekken.
Smelt de boter in en ruime pan, en fruit de ui met het kerriepoeder 5 min. Op halfhoog vuur.
Voeg de kool en evt. Wat zout toe en schep goed om. Voeg evt. Een beetje extra water toe. Stoof de kool in ca. 7 min. net gaar.
Schep de crème fraîche erdoor en warm de kool goed door.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog leest! Ik vind het fijn om wat van je te horen.