23.1.17

Gespot...

Dicht bij het raam van mijn woonkamer hangt een voederhuisje met een plankje, een vetbol en een pot met vogelpindakaas. Mijn zoon bracht die mee van een timmer-kinderfeestje. De pindakaas is een hit. Met name de koolmezen en pimpelmezen kunnen er geen genoeg van krijgen. Erg vermakelijk om te volgen. De koolmezen hebben wat meer te zeggen, maar de pimpelmezen zijn kleiner en soepeler, en kruipen in de pot om de restjes van de bodem te halen. Verder zagen we een roodborstje de restjes op de grond opscharrelen, en hipt nu en dan een winterkoninkje met zijn eigenwijze staartje rond. En gisteren was daar ineens ook nog een heggemus. Gezellig hoor!
Vorige week kwam er een grotere gast op verkenning: een grote bonte specht. Prachtig om te zien. Jammer dat 'ie mijn pruimenboom zo heeft toegetakeld. Toen hij mij in de gaten kreeg vloog hij onmiddellijk weg. Daarna had ik hem niet weer gespot. Maar wat zag ik vandaag? Een gat in de zijkant van de plastic pindakaaspot! Heeft 'ie dan toch zijn zin gekregen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog leest! Ik vind het fijn om wat van je te horen.